Effektivitet på OP

Spar tid og penge på OP

Hver afdeling på et hospital er under pres for at finde besparelser i både tid og penge. Dette gælder også for OP. Udfordringerne kan komme fra alle sider - blandt andet fra et stigende antal indgreb, komplekse indkøb, nedskæringer i materialehåndtering, underbemanding og omkostninger til overarbejde.

Overholde budgettet

At opnå det optimale resultat for patienten og det optimale økonomiske resultat med uændrede eller endda reducerede budgetter er en udfordring, som mange hospitaler står over for. OP er en af de mere omkostningsintensive dele af et hospital. Naturligvis er der derfor behov for at hospitalsledelsen finder besparelser på OP.

Ikke tid nok med patienterne

Det stigende antal kirurgiske indgreb, kombineret med komplekse indkøb, nedskæringer i personalet og ineffektiv administration kan føre til reduceret tid til patientpleje. Værdifuld personaletid bruges ikke optimalt, og det kan føre til unødvendig stress for sundhedspersonalet.

ProcedurePak pakker – en komplet serviceløsning

At reducere fremstillingstiden på OP og skabe et mere effektivt materialeflow kan føre til signifikante tids-1 og efterfølgende omkostningsbesparelser2,3. Potentielle tids- og effektivitetsbesparelser kan give mere tid til patientpleje4,5,6

Vores kundetilpassede ProcedurePak® pakkeløsninger giver en komplet serviceløsning til optimering af operationsgangen og effektivitet for hele hospitalet.

>> Case studie Kantonsspital Baden, Tyskland: Forbedret effektivitet, tidsbesparelser og lavere omkostninger i arbejdsflowet på OP

NoImage

(mm:ss)

Referencer

  1. Greiling, M. A multinational case study to evaluate and quantify time-saving by using custom procedure trays for operating room efficiency. Poster presented at 23rd Congress of European Association of Hospital Managers, Zürich, Switzerland, September 2010.
  2. Cost and efficiency benefits to both O.R. and purchasing department. Case study, Agaplesion Bethesda Hospital, Stuttgart, Germany, 2013.
  3. Improved efficiency, time savings and lower costs in the O.R. workflow. Case study, Kantonsspital Baden, Baden, Switzerland, 2010.
  4. Custom made procedure trays create a calm work environment in a busy operating theatre. Case study, AZ Sint-Jan Bruges-Ostend AV, Bruges, Belgium, 2009.
  5. ProcedurePak trays keep it safe and simple in the operating room. Case study, Medisch Spectrum Twente, The Netherlands, 2011.
  6. Hospital sees advances in processes, quality and hygiene using cost-effective ProcedurePak trays. Case study, Wiener Privatklinik, Vienna, Austria, 2012.
Del dette